Bahne-Heidi-Sørensen

BAHNE ER BLEVET STØRRE, FLOTTERE OG MERE FARVERIG

Efter en udvidelse har Bahne blandt andet fået flere farver, mere bæredygtighed og spændende nye produkter ind i METROPOL.

Bahne ligger samme sted i METROPOL, som den plejer, og så alligevel. Butikken er blevet indskrænket til den ene side og markant udvidet til den anden side, så der alt i alt er kommet flere kvadratmeter. Butikschef Heidi Sørensen er taknemmelig for, at det var muligt at udvide butikken i Hjørring i en tid, hvor detailhandlen generelt er udfordret. Da dørene i oktober blev slået op til den nye Bahne, blev kunderne mødt af en mere farverig butik, der har meget nyt at byde på.

– Udover at vi har fået dejlige farver på væggene, og hvert prøverum har fået sit eget flotte tapet, har vi også fået nye produkter og mærker i butikken. Bahne afspejler en tendens, hvor mange gerne vil have trukket tempoet ud af hverdagen og gøre plads til afslapning, hygge og spil. Derfor sælger vi nu puslespil og gammeldags brætspil som mølle og dam og backgammon i lækre retroudgaver, fortæller hun.

Arbejdede i byggelarm
Det har gjort en stor forskel for Bahnes udtryk og indretning, at der nu er hele 500 kvadratmeter boligafdeling, og at tøjafdelingen er blevet fordoblet til 260 kvadratmeter. Tøjet tager sig bedre ud, og det er lettere at vise, at Bahne kan klæde alle typer af kvinder på fra inderst til yderst i mærker som for eksempel Stine Goya, Mos Mosh og Vila. Butikken holdt åben i den måned, hvor udvidelsen fandt sted. Det var naturligvis udfordrende at arbejde i byggelarm, men det var ikke optimalt at holde lukket i en hel måned.

– Der skal lyde en stor ros til vores ansatte og til nabobutikkernes personale, fordi alle tog det så pænt. Kunderne viste stor interesse i at følge med i forandringen, og de har rost den nye butik. De synes om, at den er blevet mere farverig og inspirerende, og at vi fører en type varer, de ikke finder alle steder. De er også glade for vores storytelling skilte, som giver et indblik i de forskellige mærkers historie. Det er helt bevidst, at vi i Bahne satser på nogle varer, der adskiller os fra andre butikker, forklarer Heidi Sørensen.

En grønnere profil
En af Bahnes fordele er, at kunderne blandt andet kan købe tøj, sko, smykker, accessories, brugskunst, køkkenredskaber og wellnessprodukter. Dermed er det muligt at foretage de fleste julegaveindkøb det samme sted og samtidig nyde den smukke gaveindpakning, som Bahne er kendt for.

– Bahne er blevet mere bevidst om bæredygtighed. Vi er ikke perfekte, men vi arbejder på at tilbyde bæredygtige og økologiske produkter i det omfang, det giver mening. Derfor lancerer vi i år en mere bæredygtig gaveindpakning, hvor gavepapiret er FSC-certificeret, og poserne er lavet af genbrugsplast. Papir og poser er lidt grovere i teksturen, men indpakningen er lige så flot, som den plejer at være, lover Heidi Sørensen. Hun tilføjer, at Bahne har bæredygtige mærker i både tøj- og boligafdelingen, og hun har på fornemmelsen, at økologiske wellnessprodukter kan gå hen og blive en af julens helt store sællerter.

– Sammen med vores smykker og de gammeldags brætspil og puslespil, tilføjer hun smilende.

Familievirksomhed fra 1965
-Bahne blev grundlagt i 1965 af Ellen og Jørgen Bahne. Den første Bahnebutik i Slagelse er siden blevet til 20 butikker med knap 500 medarbejdere, og familiekulturen er stadig bærende. Bahne opfatter nemlig ikke sig selv som en kæde, men som ’en familie af butikker’.