Name It tilbage i Hjørring

METROPOL ShoppingCenter får ny butikmed fokus på smart tøj til børn fra 0 til teenagealderen

Efter flere års fravær i Hjørring er name it tilbage den 1. oktober og åbner i METROPOL ShoppingCenter med kendte ansigter bag disken. Forretningen, der har fokus på smart og funktionelt tøj til børn i alderen 0 – 16 år, rykker ind i den butik, der blev tom, da Søstrene Grene flyttede længere hen ad centergaden.
I mere end 30 år har name it skabt tidssvarende tøj til børn og tweens til overkommelige priser. Altid med øje for at gøre det muligt at skabe individuelle looks baseret på de nyeste trends. Name it, der er en del af Bestseller-koncernen, driver i dag de to sub-brands: LMTD og Lil Atelier – med Lil Atelier som det nyeste brand, der er en kombination af luksus og sofistikeret design. En kvalitetsbevidst tilgang til mode giver hver enkelt style karakter og personlighed og findes i str. 92-122.

De fire produktlinjer
Baby retter sig mod børn fra 0-1 år, størrelse 50-80. Tøjet er komfortabelt, sikkert og følger de nyeste trends.
Mini er for børn på mellem 1 og 5 år, størrelse 86-110. Tøjet er smart og praktisk og egner sig til alle slags eventyr med fokus på personlighed og komfort og er produceret i slidstærke materialer.
Kids er for børn mellem 6 og 12 år, størrelse 116-152. Kids er trendy tøj til aktive børn, som ønsker bevægelsesfrihed og allerede har en klar holdning til stil.
LMTD henvender sig til børn og unge fra 10-16 år, størrelse 140-176. LMTD er et modebrand til den næste generation af trendsættere, som ønsker at udfordre fremtidens mode.

Inspireret af børnene
– Vi er inspireret af børns ligefremhed og prøver altid at se verden gennem deres øjne. Igennem vores designs prøver vi at genskabe den umiddelbare livsglæde, som børnene udstråler. Desuden er vi naturligvis hele tiden opmærksom på, hvordan den voksne mode udvikler sig og på, om de samme trends og strømninger kan overføres til børnenes tøj, forklarer Line Rønnow, der er retail/area retail manager hos name it.
– Hos name it bestræber vi os på at skabe de bedste forhold for alle på vores planet.
Name it vil gerne sætte et godt eksempel, når det gælder bæredygtighed. En central del af vores strategi for bæredygtighed fremadrettet er at øge andelen af bedre materialer, de inkluderer: I name it er vores mål at reducere det miljømæssige fodaftryk i vores leverandørkæde så meget som muligt. Vi har et mål om at øge brugen af bedre materialer i fremtiden. Særligt har vi sat stor fokus på økologisk bomuld, da det udgør den største fiberandel i vores kollektioner.
Name it driver 22 butikker i Danmark, og hidtil har kunderne fundet den nordligste i Aalborg.
– I vores butik i Aalborg kommer rigtig mange kunder fra Vendsyssel, og da METROPOL ShoppingCenter er et godt og veldrevet center med spændende butikker, har vi længe haft et ønske om at etablere os i Hjørring igen, siger Line Rønnow.

Oplevelse
– Mange af vores butikker er indrettet ens, således at kunderne oplever stor genkendelighed, uanset om de kommer ind i butikken i Hjørring eller i Haderslev. For os er det vigtigt, at kunderne får en god oplevelse ved at handle hos os. Derfor har vi også lagt vægt på, at de møder lokale, kendte ansigter i butikken. Begge vores faste medarbejdere er særdeles godt kendt i METROPOL ShoppingCenter. De kommer nemlig fra andre butikker i centret. Signe er butikschef og Anna er salgsassistent. Til at hjælpe sig får de en håndfuld yngre medarbejdere, således at vores name it-team i Hjørring kommer til at bestå af i alt syv medarbejdere, fortæller Line Rønnow Jensen.
Udover at møde name it i METROPOL ShoppingCenter, er det også muligt at følge butikken på Facebook og Instagram.