NIELSENS
Kryber under huden
Den familieejede tøjkæde fylder nu 60 år og har været en del af METROPOL ShoppingCenter helt fra begyndelsen i 2008
I 1961 åbnede Jørgens Herremagasin på Fåborgvej i Odense med indehaver Jørgen Nielsen bag disken. Butikken blev hurtigt så populær, at der var basis for at åbne endnu flere butikker med udvidelse af sortimentet. I dag driver Jørgen Nielsens tre børn virksomheden med 16 butikker i store dele af landet, og tredje generation er godt på vej ind i firmaet. Men i virkeligheden er familien meget større. NIELSENs kryber nemlig under huden i en sådan grad, at de godt 250 medarbejdere føler, at de er en del af familien, og at butikkerne derfor også er deres.
– Vi føler ikke rigtigt, at vi er ansat hos NIELSENs. Vi føler, at vi arbejder i Stens butik eller i Fies butik. Vi er de lokale ansigter udadtil, og det tror vi er vigtigt i forhold til vores kunder og vores medarbejdere, der føler stort medejerskab for forretningen, understreger butikscheferne Sten Nygaard og Fie Nürnberg. De beskæftiger 12 veduddannede og serviceminded medarbejdere i METROPOL ShoppingCenter.
En rigtig familiebutik
– NIELSENs er således en rigtig familiebutik, og det afspejler sig da også i vores udvalg,
der rækker fra børn og unge fra 8 år til voksne uden i virkeligheden nogen øvre aldersgrænse. Vores forretningsidé hviler på populære mærker til gode priser, hvor man føler, at man får mere, end man betaler for. Hos NIELSENs har vi egne afdelinger for indkøb og design,
og 40 pct. af de varer, vi har på hylderne, fås kun hos os. Det betyder, at vi hos teenz kan tilbyde
bl.a. Mono og Nifty, til voksne en række mærkevarer samt vores egne Blue Link, RUI og KANT til mændene og Vakker og Therese til kvinderne, forklarer Fie Nürnberg, der tiltrådte som butikschef i februar i år.
Stadig udvikling
– Selv om NIELSENs nu fylder 60 år, er det en virksomhed i stadig udvikling. Vi driver 16 butikker, men ønsket er at udvide kæden til endnu flere byer. Samtidig har vi siden 2019 drevet en særdeles populær webshop, som er et rigtig godt supplement til vores fysiske butikker.
Ikke mindst under nedlukningen af de fysiske butikker i forbindelse med COVID-19, har vi haft stor glæde af webshoppen, som vi har planer om at udvikle endnu mere, så vi kan opfylde vores vision om at blive kundernes mest foretrukne online tøjforhandler. Vi ser ikke webshoppen som en konkurrent til vores fysiske butikker, for vi oplever, at netkunderne i nogen grad efterspørger andre varer end kunderne i vores butikker.
Vi kan konstatere, at hvis kunderne fx skal til fest, og kvinden skal have en ny kjole og manden et nyt jakkesæt, så er det ikke det, de køber på nettet. Så kommer de ind i butikkerne for at se og mærke varerne og få vores professionelle vejledning. Så begge typer butikker har helt klart deres berettigelse, fastslår Sten Nygaard, der har været butikschef i NIELSENs i METROPOL ShoppingCenter siden åbningen i 2008. En del af udviklingen peger også i retning af bæredygtige produkter, der samtidig lever op til modevirksomhedens standarder.
Og allerede nu kan kunderne vælge mellem et udvalg af økologisk og GOTS-certificeret
* tøj i høj kvalitet.
Loyal kundekreds
– En del af vores medarbejderes vigtigste opgaver er at skabe relationer til kunderne.
Det betyder, at vi igennem årene har fået en stor og loyal kundekreds, hvoraf mange af dem handler alt deres tøj hos os. Hertil kommer, at vi i sommermånederne glæder os over, at mange af områdets turister også vælger at lægge deres indkøb hos os, smiler Sten Nygaard, der glæder sig til at tilgodese kunderne med masser af gode tilbud i forbindelse med NIELSENs 60 års
jubilæum.